Covid 19 - Dokters in Oost

Actueel

Op deze pagina vindt u nieuws over Dokters in Oost. Zo blijft u op de hoogte van wat er in de praktijk en soms meer in het algemeen in de gezondheidszorg speelt.

Het is weer tijd voor de griepprik!
Dit jaar wordt de griepprik op woensdag 25 oktober, tussen 16.00 en 19.00 uur.
Kijk hier voor meer informatie: www.doktersinoost.nl/griep

september 2023
In de loop van dit jaar is het dokter Van Dijken gelukt om het spreekuur steeds verder uit te breiden. U kunt hem dus gelukkig steeds vaker weer tegenkomen in de praktijk. Hij doet op dit moment spreekuur op de dinsdag en de donderdag, en binnenkort ook weer op vrijdag. Op woensdagmiddag wordt het huisartsenspreekuur op Zideris in Rhenen door hem verzorgd.
februari 2023
De revalidatiebehandeling is sinds enkele maanden afgerond en nu is het proces van re-integratie begonnen. Sinds een aantal weken is dokter Van Dijken weer begonnen met het doen van spreekuur! De verbetering zit er dus nog steeds in - al gaat het langzaam.
De re-integratie van dokter Van Dijken betekent tegelijkertijd dat we afscheid nemen van dokter Van den Berg. We danken hem ook vanaf deze plaats hartelijk voor de inzet in de afgelopen anderhalf jaar.
februari 2022
Dokter Van Dijken is voor de tweede keer begonnen aan een revalidatiebehandeling. Het doel van de behandeling is om de energie en het uithoudingsvermogen te verbeteren. Jammer genoeg gaat het herstel dus minder goed dan gehoopt vorig jaar, maar waarschijnlijk is er nog goede verbetering mogelijk.
december 2021
Het arbeidsdiagnostisch onderzoek is in oktober afgerond. De belangrijkste conclusie is dat met name het energieniveau nog onvoldoende is om spreekuren te kunnen doen. Helaas! De afbouw van de medicatie lijkt goed te verlopen, maar geeft wel hinderlijke bijwerkingen. Al met al blijft het dus nog even afwachten wanneer de verbetering zodanig is, dat dokter Van Dijken weer zelf consulten zal kunnen gaan doen.
10 juli 2021
De poliklinische revalidatie verloopt voorspoedig. Naar verwachting kan dokter van Dijken midden/eind augustus starten met een traject van arbeidsrevalidatie. In die periode wordt hopelijk wat duidelijker hoe en wanneer hij kan terugkeren in de praktijk. Het blijkt een traject van lange adem te zijn! Ondertussen zijn we blij met de inzet van dokter Leemans en de de vaste waarnemers Morren, Ong en Westhuis – en met de assistentes. Iedereen werkt hard om de toegenomen drukte op te vangen!
17 april 2021
Afgelopen woensdag, 14 april, mocht dokter van Dijken eindelijk naar huis. Een periode van bijna zeven weken opname in ziekenhuis en revalidatiecentrum is hiermee ten einde! De kracht en het uithoudingsvermogen nemen gestaag toe, en het lijkt erop dat de medicatie tegen de vastgestelde auto-immuunziekte goed aanslaat. We zijn blij en dankbaar daarvoor! Er volgt nog een poliklinische revalidatieperiode, waarin gezocht moet worden naar een goede balans tussen belasting en belastbaarheid, en waarin dokter Van Dijken zijn taken zal hervatten. Dat zal eerst vooral ‘achter de schermen’ zijn, en later ook weer in de praktijk. Nogmaals dank voor alle gebed en voor de blijken van meeleven in de vorm van kaarten, bloemen en attenties!
Jan van Dijken - Dokters in Oost
17 maart 2021
Na 2,5 week ziekenhuisopname, mocht dokter van Dijken gisteren naar het revalidatiecentrum. Er is gelukkig een begin van herstel zichtbaar! In de afgelopen weken kwamen er diverse tekenen van medeleven van patiënten en collega’s, in de vorm van kaarten, mails en cadeautjes. Hartelijk dank daarvoor!
27 februari 2021
Dokter van Dijken is op het moment ziek. Onlangs is bij hem een zeldzame auto-immuunziekte vastgesteld, die gelukkig goed behandelbaar is. Het is dan ook de verwachting dat hij zijn werk als huisarts te zijner tijd weer helemaal zal kunnen oppakken. Jammer genoeg is gebleken dat de eerste behandeling onvoldoende effectief was, waardoor hij nu een opname in het ziekenhuis moet doormaken. Op welke termijn dokter van Dijken zijn taken weer kan oppakken, is nog niet duidelijk helaas.

Unfortunately, Dr. van Dijken is ill. He has recently been diagnosed with a rare autoimmune disease, which fortunately is treatable. It is therefore expected that he will be able to fully resume his work as a general practitioner in due course. Regrettably, it turned out that the first treatment was insufficiently effective, so that he now has to undergo hospitalization. It is not yet clear how soon Dr. van Dijken can resume his duties. We will keep you informed via the website and social media channels!

Ondanks het tekort aan huisartsen en assistentes is het toch gelukt om de bezetting deze zomer redelijk rond te krijgen... dat wil zeggen: wél met een paar aanpassingen.
De telefonische bereikbaarheid is onveranderd: elke werkdag kunt u tussen 8.00 en 10.00 uur, en tussen 10.30 en 12.00 uur bellen met de assistente voor het maken van een afspraak en voor medische vragen. Een afspraak maken via mijngezondheid.net is deze zomer helaas niet mogelijk.
Op sommige dagen kan het zijn dat u een andere assistente aan de lijn krijgt, of dat u wordt gevraagd naar het gezondheidscentrum aan de Nijverheidslaan te komen. Op die dagen bundelen we namelijk onze krachten en werkt onze huisartsenpraktijk samen met huisartsenpraktijk Mediversum. De assistente zal u in dat geval uitleggen waar u moet zijn. Houd rekening met eventuele extra reistijd.
Het gaat om de volgende zeven dagen: maandag 17, dinsdag 18 en donderdag 20 juli; maandag 24, dinsdag 25 en donderdag 27 juli; donderdag 3 augustus. Op de dinsdagen 18 en 25 juli is ook de SHO-locatie voor het bloedprikken gesloten.
We zijn blij dat we op deze manier de huisartsenzorg toch kunnen laten doorgaan - en we hopen op uw begrip. Alvast bedankt voor uw medewerking!

Per 1 augustus 2023 (en zo mogelijk eerder) zijn wij op zoek naar een gediplomeerde doktersassistent(e). In eerste instantie is de vacature voor 2-3 dagen (17-25,5 uur). De werkdagen zijn in onderling overleg vast te stellen.
Klik hier voor de vacaturetekst. Bij interesse: bel (0318) 5000 20 of mail manager Rebecca van der Kruijt.

We krijgen vragen over mails vanuit onze praktijk met een betaalverzoek.
Sinds enige tijd versturen we inderdaad betaalverzoeken per mail, vanuit administratie@doktersinoost.nl. Eerst was dit een 'Tikkie' (ABN AMRO), nu is dat een betaalverzoek via Bunq. U kunt de betaallink herkennen, doordat deze begint met: 'bunq.me/doktersinoost'. Als u op de link klikt, ziet u ook het logo van de praktijk in beeld.
Meestal sturen we facturen ten aanzien van het zgn. wegblijftarief, soms voor andere zaken. Mocht u bezwaar willen maken tegen een dergelijke factuur, of er een vraag erover hebben, kunt u het beste dit formulier invullen.

Wij voeren actie voor goede huisartsenzorg
Van maandag 27 juni tot en met vrijdag 1 juli voert onze praktijk, samen met alle andere huisartsen in Nederland, actie om aandacht te vragen voor de druk op de huisartsenzorg.
Dat doen we in het belang van al onze patiënten. We vinden dat in Nederland iedereen terecht moet kunnen bij een huisarts. Maar dat staat onder druk. De werkdruk in de huisartsenzorg is hoog en wanneer we patiënten verwijzen naar het ziekenhuis en de ggz zijn er vaak lange wachtlijsten.
We willen:
- meer tijd hebben voor onze patiënten;
- minder drukte in de avond-, nacht- en weekenddiensten;
- betaalbare huisvesting voor alle huisartsenpraktijken;
- dat de wachtlijsten in ziekenhuizen, de ggz en jeugdzorg worden opgelost.
Op vrijdagmiddag 1 juli gaan we met veel huisartsen en medewerkers naar het Malieveld in Den Haag voor een manifestatie. Daarom is onze praktijk die dag gesloten. Voor spoedgevallen zijn we uiteraard wel bereikbaar.
Wilt u ons steunen in deze actie? Kijk op www.huisartseninactie.nl/doe-mee/ hoe u dat kunt doen.

Dokters in Oost
De samenleving piept en kraakt.
Overal zijn personeelstekorten en daar bovenop is een nieuwe coronagolf in aantocht.
Op dit moment hebben we twee zieke huisartsen en meerdere zieke assistentes. Woensdagmiddag (22/06) is er helemaal geen assistente!
Door dit alles lopen de wachttijden op en dat vinden we heel vervelend. Ons motto 'vertrouwde zorg dichtbij' komt onder druk te staan.
Gelukkig merken we veel begrip - maar niet altijd. De overbelaste assistentes doen hun uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen - maar hebben daarnaast te maken met boze patiënten en scheldpartijen aan de balie. Dergelijk gedrag vinden wij niet fijn - en niet acceptabel.
We hebben geen last van een gebrek aan inzet. We zijn in de zorg gegaan om mensen te helpen. Wilt u ons helpen met uw geduld en begrip? Bedankt.

We krijgen vragen over vreemde mails die sommige mensen ontvangen, die vanuit onze praktijk verstuurd lijken te zijn. Het is een bericht dat verstuurd is vanuit KPN ZorgMessenger.
Ook wij zijn overvallen door deze berichten. We gebruiken het systeem van KPN ZorgMessenger niet meer (en dit soort gekke mails is één van de redenen...). Sinds de naamswijziging en de nieuwe website gebruiken we Zivver als veilig medium voor het versturen van mails.
U kunt de mails, die soms over 'gesprekken' van jaren geleden gaan, verwijderen. U hoeft niet te reageren naar ons. Excuus voor het ongemak!

Het lijkt erop dat het ernstigste deel van de coronapandemie achter ons ligt. Per 25 februari zijn er veel versoepelingen, en dat is fijn!
Binnen onze praktijk volgen we de regels die de Landelijke Huisartsenvereniging (LHV) en het Nederlands Huisartsengenootschap (NHG) adviseren. Dat betekent:
> Het dragen van een mondneusmasker is verplicht om kwetsbaren te beschermen. Dit geldt voor zowel het Kloppend Hart huis, als voor onze huisartsenpraktijk.
Voor mensen die een Covid-19-infectie hebben, of klachten die daarbij passen, gelden aanvullende maatregelen. Uiteraard kunt u medische zorg krijgen, maar overleg altijd telefonisch vóórdat u naar de praktijk komt. U mag ook niet een afspraak maken via MijnGezondheid.net als u klachten heeft die op een coronabesmetting zouden kunnen wijzen.
> Bij twijfel over uw gezondheid: bel of maak een e-consult. Kom liever niet aan de balie om ‘even’ advies te vragen.
> Veel zorgvragen kunnen we telefonisch afhandelen, of via een videoconsult of e-consult. De assistente zal met u naar een passende oplossing zoeken.
> Als u een videoconsult heeft afgesproken: check de instructies.
> Als u een afspraak krijgt op het spreekuur, kom alleen! Als iemand anders aanvullende informatie moet geven: kijk of dat telefonisch kan. Vraag of uw partner, familielid of kennis telefonisch beschikbaar wil zijn op het moment van de afspraak. Als het echt niet anders kan: neem maximaal één begeleider mee.
> Kinderen van 0-12 jaar mogen maximaal één begeleider meenemen naar hun afspraak. Tieners van 12-16 komen alleen of met maximaal één begeleider. Tieners en volwassenen (17+) komen in principe alleen.
> Kom niet te laat en kom niet te vroeg. Ga niet eerder dan vijf minuten vóór de afspraaktijd het pand binnen; als u vroeger bent: wacht buiten of in de auto. Niet eerder dan vijf minuten vóór de afspraaktijd gaat u naar binnen en naar boven. U kunt direct in de wachtkamer plaatsnemen en meldt zich niet aan de balie.
> In de wachtkamer zoekt u een plek op anderhalve meter afstand van eventuele andere mensen. Indien nodig zijn er wachtplaatsen in de hal van de bovenverdieping.
De wachttijden aan de telefoon zijn wellicht langer dan gebruikelijk. We vragen hiervoor uw begrip.
Meer informatie
Veel antwoorden kunt u vinden op de speciale pagina van het coronavirus op thuisarts.nl. Thuisarts.nl bevat de juiste informatie en is ontwikkeld door het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). De informatie op deze website wordt steeds aangepast als daar aanleiding voor is.

26 januari 2022
Het is lang goed gegaan, maar helaas heeft het coronavirus ook enkele medewerkers te pakken... dat is uiteraard heel vervelend! In de eerste plaats voor henzelf, maar ook voor u... sommigen hebben al gemerkt dat het de laatste dagen drukker was dan normaal. Vandaag was er gelukkig een waarnemend huisarts die kon inspringen, en morgen ook weer. Jammer genoeg niet dezelfde persoon, maar we proberen te roeien met de riemen die we hebben.
We zijn trots op de harde werkers die de praktijk in deze gekke tijden draaiende houden!

Bent u nog niet ingeënt tegen corona? Dan kunt u terecht u op deze website van de Rijksoverheid.

Regel het zelf of bel met de Rijksoverheid
> Wilt u een vaccinatiebewijs om te kunnen reizen of om toegang tot een evenement of binnenlocatie te verkrijgen? Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen. Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid via (024) 7247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.
Als u volledig door de huisartspraktijk bent gevaccineerd
Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartspraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen. Stuurt u dan een bericht en geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, en dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl. Vermeld ook uw contactgegevens. Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, sturen we u dat toe. Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen.

Midden december kreeg Dokters in Oost het geweldige nieuws dat de nieuwe NPA-accreditering is binnengehaald. Daar zijn we heel trots op, omdat het niet vanzelfsprekend is dat  een huisartsenpraktijk deze ‘goedkeuring’ verdient! Het keurmerk NPA (NHG PraktijkAccreditering) houdt in dat u erop kunt vertrouwen dat onze praktijk goed is georganiseerd en alles op orde heeft. Het betekent ook dat Dokters in Oost zich blijft ontwikkelen en inzetten om u steeds beter te kunnen helpen.

Meer informatie over het NPA-keurmerk.

NHG accreditering - Dokters in Oost

Afspraak maken

Actuele informatie

Specifieke zorg

Bloed prikken

Medische diensten